För att ge dig bättre service använder vi cookies. Genom att fortsätta på sidan godkänner du vår användning av cookies.
Så handlar du

Hitta det du söker
Det finns flera sätt att hitta den artikel du söker:
  • I vänsterkanten kan du klicka dig fram i vårt navigeringsträd/vår rullgardinsmenyn.
  • Klicka på knappen "Snabborder" i huvudmenyn om du redan vet artikelnummer på de varor du vill beställa.
  • Till vänster hittar du vår sökfunktion. Skriv ditt sökord i fältet och klicka sedan på "Sök". Mer information om hur du söker hittar du i Hjälpen under "Söktips".

När du hittat den artikel du är intresserad av klicka på "Köp"- knappen.

Varukorgen
Genom att klicka "Köp" läggs artikeln i din varukorg. Varukorgen visas alltid längst ned på sidan. Här ser du antal artiklar och total ordersumma.
Vill du ändra något i din varukorg medan du navigerar runt i shoppen klickar du på knappen "Ändra i korg" som finns bredvid knappen "Till kassan" längst ner till höger på sidan.
På sidan "Din varukorg" kan du också spara aktuell varukorg genom att klicka på "Spara din korg" som finns under knappen "Töm varukorg". Den kan du sedan hämta vid ett senare tillfälle. Du kan hämta den idag eller en annan gång när du besöker vår e-handel. Klicka då bara på "Hämta sparad korg" så fylls din korg på med, eller ersätts av, din sparade korg.

Till kassan
När du har handlat klart klickar du på "Till kassan" som finns längst ner till höger på sidan eller i huvudmenyn, beroende på vilken sida du är på. Kontrollera att din adress och innehållet i din beställning stämmer. Vill du ändra antal artiklar när du befinner dig i kassan, klickar du på "Ändra i varukorg" till höger om rubriken Varukorg, skriver in rätt antal i fältet och trycker på "Ändra". Klick på papperskorgen raderar artikeln på just den raden.

Inloggning
Befintlig kund
Är du redan e-handelskund hos oss loggar du in med ditt användarnamn och lösenord.
Är du kund men har inte handlat via e-handeln tidigare, kontakta oss för ett personligt användarnamn och lösenord.

Ny kund
Är du inte kund hos oss sen tidigare kontakta oss så hjälper vi dig att registrera ett konto.

Telefon: 031-69 53 00
E-post: info@calectro.se

Användarnamn och lösenord
Vill du ändra ditt användarnamn, lösenord eller kontaktuppgifter gör du detta under "Mitt konto", efter du loggat in. Observera att användarnamnet måste vara unikt just för dig. Om användarnamnet redan finns registrerat hos oss ber vårt system dig välja ett nytt. När du väljer användarnamn, tänk på följande:

  • välj tecken a - ö, A - Ö, 0 - 9
  • använd ej mellanslag
  • gemena och VERSALA tecken räknas som olika, "annikas" och "AnnikaS" är alltså två olika användarnamn.

Bekräfta beställning
När alla uppgifter stämmer klickar du på "Fortsätt". Nu visas din order som den kommer se ut när den skickas till oss. Detta är sista möjligheten att ändra din beställning om något skulle vara fel. Klicka då på "Ändra beställning".
Om ordern stämmer klicka på "Bekräfta beställning". Nu är du klar med din beställning!

Betalning
Betalning sker mot faktura.
Är du kund hos oss sedan tidigare sker betalning enligt dina vanliga rutiner.

Kvitto
När du får upp kvittot vet du att vi tagit emot din beställning. Detta är den sista sidan i kassa-flödet. Samtidigt som du får se kvittot skickar vi ett mail till den e-postadress som du angivit vid registrering där vi bekräftar att vi mottagit din beställning.
Skriv gärna ut kvittot som du får upp på skärmen och spara det.

Leverans
Om inget annat anges levereras produkterna omgående från vårt lager. Leveransdatum är det datum då varorna skickas från oss.

Eget transportavtal
Har ni som kund sen tidigare angett ett eget transportavtal kommer det i första hand att användas. I övriga fall sker leverans med Företagspaket 16:00.

Orderhistorik
Dina tidigare ordrar kan du se under "Mitt konto". Klickar du på en order visas utförligare information, samt alla orderrader. Du kan kopiera en order och ha som underlag när du vill handla på nytt. Om du klickar på artikelkoden visas gjorda leveranser. I orderöversikten kan du se och klicka på en liten symbol till höger, om ett paket är spårbart via vår spårningsfunktion.

Start > Hjälp > Så handlar du
Annonser